محتويات الصفحة
Job Purpose:
- To be responsible for managing the customers’ orders across Brands with maximum diligence, enthusiasm and hard work throughout the sales order cycle (pre-re-clearance)
Key Responsibilities:
- Ensure timely and accurate order entry and release of orders for processing.
- Review of order book to ensure customer requested delivery is achieved
- Ensure accuracy of product information, stock availability, pricing, terms, routing, and any other specialty handling or services.
- Process, coordinate and investigate customer shipment claims or return requests following existing Company policies, procedures and programs.
- Support business on delivery of sales as per set targets, monthly report and expected Net Sales in the beginning of the month. Deliver the highest level of customer service and respond in a timely and efficient manner to all incoming inquiries and correspondence, both internal and external.
- Work towards both independent and team KPI’s to improve business standards, service levels and financial results.
- Contribute to the improvement of business by updating all COE Sales tools (CSD, ESS, KPI, BH, etc.)
- Develop and review reports relating to order book KPI’s and improve order conversion.
- Provide Master Data File for Clients
- Provide information from BI HANNA/SAP for reporting purposes
- Coordinate delivery time between Customer and order fulfilment
- Export from SAP and follow-up on Order Confirmation and final approval to be sent for clients
Support Credit Note, Credit Limit and Cancellation reports.
- Provide data for Sales Team (open order, outstanding orders and articles related information.
- Manage all early buys (consolidation), update trade terms on system
- Follow up and coordinate with Sales team on all SS&E due timelines
- Follow up on Monthly sell through report from clients and providing them with invoiced quantity.
- Validate SAP sales order discount and confirm matching with Trade terms.
- Upload credit note in SAP in ensure capturing of correct credit note.
- Work closely with all department for sales meeting coordination.
Knowledge, skills and abilities:
- A strong customer service focus
- A high level of problem solving ability and analytical approach
- Good attention to detail and accuracy
- Good communication skills and a proven ability to develop long lasting relationships with our key accounts
- Ability to contribute to a team environment where performance is measured
- Experience in working under pressure to meet deadlines and conflicting priorities
- Strong Microsoft Office skills are essential especially in excel
- Excellent command of English and Arabic language
- French speaking an added advantage
Qualifications:
- University degree
- Minimum 3 years of customer service related experience
Job Details:
Job/ Career : Customer Service Coordinator
Team: Customer Service
Location : Cairo, Egypt
Contract Type: Full time
Company: Adidas
Posting date: 4-11-2020
Closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (منسق خدمة العملاء فى شركة أديداس) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
1) شهادة جامعية
2) ٣ سنوات كحد أدنى من الخبرة المتعلقة بخدمة العملاء
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أديداس :
أديداس (بالألمانية: adidas) شركة ملابس رياضية مقرها ألمانيا، وهي علامة تجارية تتألف من عدة شركات ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زوروا صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسي: هرتسوغن آوراخ، ألمانيا
العنوان فى الإمارات: دبي - الإمارات العربية المتحدة
العنوان فى الإمارات: دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للبنك - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :