محتويات الصفحة
Job Responsibilities:
- Troubleshoot, identify and resolve IPT (Cisco) and backbone voice Incidents.
- Troubleshoot, identify and resolve call center and access number faults.
- Troubleshoot value added services (Voice Mail, Attendant console , etc...)
- Document all troubleshooting and provide regular updates for all actions executed to solve customer’s incidents via electronic case management system.
- Liaise with higher level support for incident escalation and resolution.
- To keep management informed of any major customer or network faults.
- Liaise with other internal teams to resolve faults affecting voice service.
- Activate escalation procedure with vendors when needed.
- Perform change management activities. (implement customer simple and complex changes ).
- Perform release management activities. (implement new release and upgrades)
- Act as escalation point for voice implement teams.
- To undertake any other reasonable task as assigned by the management team.
Requirements:
- Engineering degree in telecommunications.
- 2-4 years technical experience in Cisco IP telephony & Voice over IP.
- Experience in operation & crisis management.
- CCNP (Voice / Collaboration) certified.
- Strong voice experience (Cisco) product suites.
- Good knowledge in Voice protocols (SS7, H323, MGCP, SIP, H248, etc...).
- Good knowledge in network, LAN/WAN protocols.
- Cisco Contact Centre knowldge and experience is plus.
- Excellent problem solving skills.
- Ability to work under pressure.
- Ability to work in a multitask environment, dealing with multiple tasks.
- Excellent interpersonal, cross-cultural and strong communications skills.
- Good time management, and organisational skills.
- Good Presentation/report writing skills.
- Customer centric approach.
- Tenacity.
- Flexibility in terms of working hours, ability to work on shift.
- Proactive, self motivated and determined attitude.
- English proficiency, French language is a plus.
- IT skills is a plus
Job Details:
Job/ Career : Telephony Incident Management Engineer -Cisco
Contract: Regular
Category :Customer Services & Operations
Location: CityStars, Cairo, Egypt
Company: Orange
Job Posting Date: 8-9-2020
Job closing Date: 6-1-2021
المختصر المفيد
الوظيفة ( مهندس إدارة الحوادث الهاتفية - سيسكوفى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
1) شهادة في هندسة الاتصالات
2) ٢-٤ سنوات خبرة فى تقنية الاتصالات الهاتفية عبر بروتوكول الإنترنت من Cisco ونقل الصوت عبر بروتوكول الإنترنت
3) خبرة في إدارة العمليات والأزمات
4) شهادة CCNP
5) معرفة جيدة في بروتوكولات الصوت (SS7 ، H323 ، MGCP ، SIP ، H248 ، إلخ ...).
6) معرفة جيدة في الشبكات وبروتوكولات LAN / WAN
7) مهارات ممتازة في حل المشكلات
8) القدرة على العمل تحت الضغط
9) القدرة على العمل في بيئة متعددة المهام ، والتعامل مع مهام متعددة
10) مهارات تواصل قوية في التعامل مع الآخرين
11) حسن إدارة الوقت ، والمهارات التنظيمية
12) مهارات جيدة في كتابة العروض التقديمية / التقارير.
13) المرونة من حيث ساعات العمل والقدرة على العمل في الورديات
14) إتقان اللغة الإنجليزية ، واللغة الفرنسية ميزة إضافية.
15) مهارات تكنولوجيا المعلومات ميزة إضافية
2) ٢-٤ سنوات خبرة فى تقنية الاتصالات الهاتفية عبر بروتوكول الإنترنت من Cisco ونقل الصوت عبر بروتوكول الإنترنت
3) خبرة في إدارة العمليات والأزمات
4) شهادة CCNP
5) معرفة جيدة في بروتوكولات الصوت (SS7 ، H323 ، MGCP ، SIP ، H248 ، إلخ ...).
6) معرفة جيدة في الشبكات وبروتوكولات LAN / WAN
7) مهارات ممتازة في حل المشكلات
8) القدرة على العمل تحت الضغط
9) القدرة على العمل في بيئة متعددة المهام ، والتعامل مع مهام متعددة
10) مهارات تواصل قوية في التعامل مع الآخرين
11) حسن إدارة الوقت ، والمهارات التنظيمية
12) مهارات جيدة في كتابة العروض التقديمية / التقارير.
13) المرونة من حيث ساعات العمل والقدرة على العمل في الورديات
14) إتقان اللغة الإنجليزية ، واللغة الفرنسية ميزة إضافية.
15) مهارات تكنولوجيا المعلومات ميزة إضافية
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج:
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على:
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :