محتويات الصفحة
Role description:
- The Graphic Designer is responsible to direct and oversee the creation of visual merchandising designs, concepts and sample layouts ensuring adherence to THAT Brand guidelines
Responsibilities:
Operations
- Participate in the development of the business unit Creative strategy by providing input from the perspective of the Graphic Design, ensuring that relevant goals and objectives are incorporated.
- Execute the Graphic Design strategy for THAT in line with the Brand overall creative direction.
- Plan and implement graphic design elements in a large-scale execution such as creative campaigns, store take over, in-store set up, pop up stores, mall podiums, marketing collaterals.
- Ensure specifications and dimensions of all stores are accurately cataloged and manage design concepts based on requirements of the Visual Merchandising team.
- Creation of designs, creative concepts and sample layouts.
- Prepare drawings ensuring details adhere to brand specifications and align to required colour scheme, make/ model of fixtures, quality of material to be used, its placement plan and cost.
- Ensure that graphics, logos, illustrations and electronic communications adhere to the company’s branding policy and standards.
- Ensure all Visual Merchandising designs and specifications are submitted to the Director – Creative and Visual within agreed SLA.
- Update and maintain the Visual Merchandising display manual to assist in the production of all the Visual Merchandising materials required for all the stores and location.
- Update and maintain store design plans and architectural details.
- Maintain necessary documentation system for efficient and orderly storage and retrieval of documents/information. Maintain and update all necessary records, files and database.
Financial & Standards
- Review the budget requirements of the Graphic Design function, and accordingly participate in the development of Brand’s budget.
- Ensure the display designs are adhered at the time of installations and the suppliers are able to deliver the materials on time to the site.
- Ensure the implementation of and conformance to established Visual Merchandising and Store Graphic Design Policies and Procedures, identifying opportunities for continuous improvement.
- Contribute and support the business in achieving the Dare Today, Change Tomorrow sustainability strategy.
Customer
- Recommend, select, and help locate or obtain merchandise based on customer need in other Majid Al Futtaim Fashion brands and stores, if not available instore.
- Build strong partnerships with members of the cross-functional teams such as, Buyers and Visual Merchandisers strengthening internal customer relationships.
Requirements:
- Bachelor’s Degree in Interior Design or Commercial Art or Graphic Design
- 4-5 years of experience as a Graphic Designer,
- Experience in in a retail/VM industry is an advantage
Job Details:
Job/ Career : Graphic Designer
Location: Dubai , United Arab emirates
Company: Majid Al Futtaim
Job Posting-Date: 27 - 12 - 2021
Job Closing-Date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مصمم جرافيك فى شركة ماجد الفطيم) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- درجة البكالوريوس في التصميم الداخلي أو الفن التجاري أو التصميم الجرافيكي
- ٤-٥ سنوات خبرة كمصمم جرافيك.
- تعتبر الخبرة في مجال البيع بالتجزئة ميزة
والمهام الوظيفية:
العمليات
- المشاركة في تطوير الإستراتيجية الإبداعية لوحدة الأعمال من خلال تقديم مدخلات من منظور التصميم الجرافيكي ، وضمان دمج الأهداف والغايات ذات الصلة.
- تنفيذ استراتيجية التصميم الجرافيكي لذلك بما يتماشى مع الاتجاه الإبداعي العام للعلامة التجارية.
- تخطيط وتنفيذ عناصر التصميم الجرافيكي في تنفيذ واسع النطاق مثل الحملات الإبداعية ، والاستحواذ على المتجر ، والإعداد في المتجر ، والمتاجر المنبثقة ، ومنصات التسوق ، والضمانات التسويقية.
- التأكد من فهرسة المواصفات والأبعاد لجميع المتاجر بدقة وإدارة مفاهيم التصميم بناءً على متطلبات فريق التسويق المرئي.
- ابتكار التصاميم والمفاهيم الإبداعية ونماذج التخطيط.
- قم بإعداد الرسومات التي تضمن أن التفاصيل تلتزم بمواصفات العلامة التجارية وتتوافق مع مخطط الألوان المطلوب ، وصنع / نموذج التركيبات ، وجودة المواد التي سيتم استخدامها ، وخطة التنسيب والتكلفة.
- التأكد من أن الرسومات والشعارات والرسوم التوضيحية والاتصالات الإلكترونية تلتزم بسياسة ومعايير العلامة التجارية للشركة.
- ضمان تقديم جميع التصاميم والمواصفات الخاصة بالتجارة المرئية إلى المدير - إبداعي ومرئي ضمن اتفاقية مستوى الخدمة المتفق عليها.
- تحديث وصيانة دليل العرض المرئي للتسويق للمساعدة في إنتاج جميع مواد التجارة المرئية المطلوبة لجميع المتاجر والموقع.
- تحديث وصيانة خطط تصميم المتجر والتفاصيل المعمارية.
- الحفاظ على نظام التوثيق الضروري لتخزين واسترجاع الوثائق / المعلومات بشكل فعال ومنظم. الحفاظ على وتحديث جميع السجلات والملفات وقاعدة البيانات اللازمة.
المعايير المالية
- مراجعة متطلبات الميزانية لوظيفة التصميم الجرافيكي ، وبالتالي شارك في تطوير ميزانية العلامة التجارية.
- التأكد من الالتزام بتصميمات العرض في وقت التركيبات وأن الموردين قادرين على تسليم المواد في الوقت المحدد إلى الموقع.
- ضمان التنفيذ والمطابقة للترويج المرئي وسياسات وإجراءات تصميم الجرافيك المخزنة ، وتحديد فرص التحسين المستمر.
- المساهمة ودعم الأعمال في تحقيق استراتيجية الاستدامة Dare Today، Change Tomorrow.
العميل
- القيام بالتوصية والاختيار والمساعدة في تحديد موقع البضائع أو الحصول عليها بناءً على احتياجات العملاء في متاجر ومحلات ماجد الفطيم للأزياء الأخرى ، إذا لم تكن متوفرة في المتجر.
- بناء شراكات قوية مع أعضاء الفرق متعددة الوظائف مثل المشترين والتجار المرئيين لتعزيز العلاقات الداخلية مع العملاء.
كارت ببعض المعلومات عن شركة ماجد الفطيم :
مجموعة ماجد الفطيم هى شركة إماراتية تمتلك الكثير من مراكز التسوق ومحلات التجزئة وأيضاً العديد من المؤسسات الترفيهية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ..........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : دبي- الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : القاهرة
العنوان الرئيسى فى الإمارات : البرج رقم 1- الطابق 10 مركز تسوق سيتي سنتر ديرة - ص.ب. 91100 - دبي- الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :