محتويات الصفحة
Role Description:
In charge of driving the online business and growth of the division l
- Help drive online sales target of the division
- Co-create business plans with online clients
- Be an expert of ecommerce both internally and externally
- Effectively plan and monitor business performance
- Manage the daily mid term and long term interface between the client and L’Oreal
Responsibilities:
- E-Retailer’s needs
- Media KIPs: SOV, ROAS, Events efficiency based on DMI input on e-retailers websites
- Activity activation plan on E-retailers websites
- E-Retail budget: Collaborate with digital marketing to leverage media and social investment to gain visibility and drive sales with Tribe members (CDO, and other E-Retail Brand Managers)
Requirements:
- Brand vision and understanding associated with good product sensitivity
- Strong digital mindset & E-Commerce experience
- Data Savvy: dashboarding & Analysis. Knowledge of big data tool is a plus (Power BI, Tableau, SQL)
- Understanding in order to share information
- Collaborative work; ability to form strong relationships with various stakeholders
- Develops online content to communicate brand story while driving brand awareness, engagement conversion and advocacy:
Media:
- Have in-depth knowledge of markets, competition, and audiences in order to curate and create relevant and engaging content that helps drive engagement.
- Lead brainstorming, ideations, and conversations around social communication direction for both big ideas for key launches and day-to-day content strategy.
- Optimize performance of earned/owned media.
- Develops consumer understanding via social listening reports
- Effectively track and report social data, insights, and learnings
SKILLS AND ABILITIES
- Experienced in Ecommerce Site Merchandising & UX
- Analytical, process-oriented, and comfortable with data analysis tools
- Equally comfortable co-developing a strategy & also implementing it with brand teams day-to-day.
- Familiarity with Web Analytics tools.
- A confident and articulate communicator capable of inspiring strong collaboration within an organization
- Strong interest in understanding and driving user behavior
- Demonstrative skills in handling many assignments simultaneously in a fast-paced environment while maintaining attention to detail
- Business results oriented
- Proactive, positive and innovative mind set
Internship Details:
Internship : E-Commerce Graduate Trainee July 2022
Location : Dubai, United Arab Emirates
Company: L'Oréal
Category: Digital
Schedule : Full time
Posting date: 20 - 12 - 2021
Closing date: not known
تعليقات هامة
فرصة التدريب (ألتجارة الالكترونية فى شركة لوريال ) ومتطلبات التقديم كالتالى:
- امتلاك رؤية العلامة التجارية وفهمها المرتبط بحساسية المنتج
- عقلية رقمية قوية وتجربة تجارة إلكترونية
- خبير البيانات: لوحة القيادة والتحليل. تعد معرفة أداة البيانات الضخمة ميزة إضافية (Power BI و Tableau و SQL)
- التفاهم من أجل تبادل المعلومات
- العمل التعاوني؛ القدرة على تكوين علاقات قوية مع مختلف أصحاب المصلحة
- تطوير المحتوى عبر الإنترنت لإيصال قصة العلامة التجارية مع زيادة الوعي بالعلامة التجارية وتحويل المشاركة والدعوة:
وسائط:
- لديك معرفة عميقة بالأسواق والمنافسة والجماهير من أجل تنظيم وإنشاء محتوى ذي صلة وجذاب يساعد على زيادة المشاركة.
- قيادة العصف الذهني والتفكير والمحادثات حول اتجاه التواصل الاجتماعي لكل من الأفكار الكبيرة لعمليات الإطلاق الرئيسية واستراتيجية المحتوى اليومية.
- تحسين أداء الوسائط المكتسبة / المملوكة.
- يطور فهم المستهلك من خلال تقارير الاستماع الاجتماعي
- تتبع البيانات الاجتماعية ، والرؤى ، والدروس بشكل فعال والإبلاغ عنها
المهارات والقدرات
- من ذوي الخبرة في تسويق موقع التجارة الإلكترونية وتجربة المستخدم
- تحليلية ، عملية المنحى ، ومريحة مع أدوات تحليل البيانات
- المشاركة في تطوير إستراتيجية مريحة بنفس القدر وتنفيذها أيضًا مع فرق العلامات التجارية يوميًا.
- الإلمام بأدوات تحليلات الويب.
- متواصل واثق وواضح قادر على إلهام تعاون قوي داخل المنظمة
- اهتمام قوي بفهم وقيادة سلوك المستخدم
- مهارات توضيحية في التعامل مع العديد من المهام في وقت واحد في بيئة سريعة الخطى مع الحفاظ على الاهتمام بالتفاصيل
- نتائج الأعمال الموجهة
- عقلية استباقية وإيجابية ومبتكرة
والمهام الوظيفية:
- تلبية احتياجات بائع التجزئة الإلكتروني
- وسائل الإعلام KIPs: SOV ، ROAS ، كفاءة الأحداث بناءً على مدخلات DMI على مواقع تجار التجزئة الإلكترونية
- خطة تنشيط النشاط على مواقع تجار التجزئة الإلكترونية
- ميزانية البيع بالتجزئة الإلكترونية: التعاون مع التسويق الرقمي للاستفادة من وسائل الإعلام والاستثمار الاجتماعي لاكتساب الرؤية وزيادة المبيعات مع أعضاء القبيلة (CDO ، ومديري العلامات التجارية الإلكترونية الأخرى للبيع بالتجزئة)
كارت ببعض المعلومات عن شركة لوريال :
شركة لوريال ( وتُكتب :L'Oréal) هي شركة رعاية شخصية فرنسية مقرها في كليشي ، أوت دو سين ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : كليشي ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
العنوان فى السعودية : المكمل بلازا ، الطابق الرابع ، ٢٥٤٣ شارع فلسطين ، الحمراء ، جدة ، المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: جبل علي - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى فرصة التدريب , اضغط على :