
محتويات الصفحة
Role description:
- A Junior E-commerce Key Account Manager is in charge to build, manage and develop long-term E-commerce strategy, including new client acquisition, development of online sales and ensuring the perfect brand expression and consumer journey online
Responsibilities:
- Plans, leads and executes E-JBP with key online players
- Consults and provides insights to brand teams when building E-trade plan by key player
- Negotiates and secures top exposures/ activations based on E-Trade plan and ensures proper and timely implementation
- Drives relationship with partners to ensure synergies between the brand’s own digital activities and those of the retailers’
- Works closely with marketing to define the consumer experience and e-merchandising
- Adapts strategy to fit with the nuances of local e-commerce markets and leverages best practices across geographies
- Ensures (along with OBM) that the brand presence and journey online is consistent with overall brand standards and strategy
- Analyzes and monitors monthly performance by partner, and identifies risks/ opportunities and proposes a corresponding action plan
- Identifies new E-commerce trends and opportunities for business growth and implements action plans
- Oversees the Brand’s online sales.
- Monitors online sell-in & sell-out excellence and assigned targets
Requirements:
KNOWLEDGE AND EXPERIENCE
- Experience in E-Commerce
- Strong digital mindset
- Strong customer and consumer journey understanding
- Synthesis capacity, in order to share information
- Brand vision and understanding associated with good product sensitivity
- Experience in collaborative work; ability to form strong relationships with various stakeholders
SKILLS AND ABILITIES
- Highly analytical & familiar with online experiences
- Equally comfortable co-developing a strategy & also implementing it with brand teams day-to-day.
- Familiarity with Web Analytics tools
- A confident and articulate communicator capable of inspiring strong collaboration within an organization
- Strong interest in understanding and driving user behavior
- Demonstrative skills in handling many assignments simultaneously in a fast-paced environment while maintaining attention to detail
- Analytical, process-oriented, and comfortable with data analysis tools
- Business results oriented
- Proactive, positive and innovative mind set
Job Details:
Job/career : Junior E-Key Account Manager
Location : Dubai, United Arab Emirates
Company: L'Oréal
Category: Digital
Schedule : Full time
Posting date: 2 - 11 - 2021
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مدير الحساب الرئيسى فى شركة لوريال ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
المعرفة والخبرة
- خبرة في التجارة الإلكترونية
- عقلية رقمية قوية
- فهم قوي لرحلة العميل والمستهلك
- القدرة على التوليف ، من أجل تبادل المعلومات
- رؤية العلامة التجارية وفهمها المرتبط بحساسية المنتج الجيدة
- خبرة في العمل التعاوني.
- القدرة على تكوين علاقات قوية مع مختلف أصحاب المصلحة
المهارات والقدرات
- أن يكون المُتقدم تحليلي للغاية وملم بالتجارب عبر الإنترنت
- المشاركة في تطوير إستراتيجية مريحة بنفس القدر وتنفيذها أيضًا مع فرق العلامات التجارية يوميًا.
- الإلمام بأدوات تحليلات الويب
- أن يكون المُتقدم متواصل واثق وواضح قادر على إلهام تعاون قوي داخل المنظمة
- اهتمام قوي بفهم وقيادة سلوك المستخدم
- مهارات توضيحية في التعامل مع العديد من المهام في وقت واحد في بيئة سريعة الخطى مع الحفاظ على الاهتمام بالتفاصيل
- تحليلية ، عملية المنحى ، ومريحة مع أدوات تحليل البيانات
- نتائج الأعمال الموجهة
- عقلية استباقية وإيجابية ومبتكرة
المهام الوظيفية:
- تخطيط وقيادة وتنفيذ E-JBP مع اللاعبين الرئيسيين عبر الإنترنت
- تقديم الاستشارات وتقديم رؤى لفرق العلامات التجارية عند بناء خطة التجارة الإلكترونية من قبل اللاعب الرئيسي
- التفاوض والايمان أعلى حالات التعرض / التنشيط بناءً على خطة التجارة الإلكترونية وضمان التنفيذ المناسب وفي الوقت المناسب
- تعزيزالعلاقة مع الشركاء لضمان التآزر بين الأنشطة الرقمية للعلامة التجارية وأنشطة بائعي التجزئة
- العمل بشكل وثيق مع التسويق لتحديد تجربة المستهلك والتجارة الإلكترونية
- تكييف الإستراتيجية لتتلاءم مع الفروق الدقيقة لأسواق التجارة الإلكترونية المحلية وتعزيز أفضل الممارسات عبر المناطق الجغرافية
- ضمان (جنبًا إلى جنب مع OBM) أن وجود العلامة التجارية ورحلتها عبر الإنترنت متسقة مع المعايير والاستراتيجيات الشاملة للعلامة التجارية
- تحليل ورصد الأداء الشهري من قبل الشريك ، وتحديد المخاطر / الفرص واقتراح خطة عمل مقابلة
- تحديد اتجاهات التجارة الإلكترونية الجديدة وفرص نمو الأعمال وتنفيذ خطط العمل
- الاشراف على مبيعات العلامة التجارية عبر الإنترنت.
- مراقبة التميز في البيع والبيع عبر الإنترنت والأهداف المحددة
كارت ببعض المعلومات عن شركة لوريال :
شركة لوريال ( وتُكتب :L'Oréal) هي شركة رعاية شخصية فرنسية مقرها في كليشي ، أوت دو سين ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)

المقر الرئيسى : كليشي ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
العنوان فى السعودية : المكمل بلازا ، الطابق الرابع ، ٢٥٤٣ شارع فلسطين ، الحمراء ، جدة ، المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: جبل علي - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :