
محتويات الصفحة
Responsibilities:
- Troubleshooting and resolving high complexity customer faults.
- Provide next level technical support for Level 1 Specialists.
- When resolution is not possible ensuring the fault is passed to the most appropriate group able to resolve.
- Perform service changes by assessing risk and implementing requests reported within the agreed Change Management process through Orange Change tools.
- Resolve service problems by performing root cause analysis and designing action plans for unknown errors reported through: Problem Management Dashboard.
- Perform solution releases by authorizing, validating (changes, upgrades, updates, patches and migrations) and implementing them.
- Manage customer (internal and external) calls and provide them with regular updates as per each of the service support processes.
- Perform SIPs actions managed by senior engineers and update the action plan of the SIP
- Perform technical & management escalation as implied by the escalation process to ensure security tasks are progressing toward resolution and/or completion
Requirements:
- Excellent IP networks background
- Very good understanding of network security technologies (IPsec, VPN, AAA, PKI, RAS, RADUIS, TACACS, Firewall, Antivirus)
- Expertise in F5 LTM ,GTM and WAF
- Good understanding of the UNIX and Linux
- Excellent understanding of IT & operating systems
- Soft skill / business courses (Time management, facilitation skills, interpersonal skills, etc. ...)
- Excellent command of verbal and written English
- French is a plus
- Understanding of CISSP/CISM and CCSP
- Understanding cloud categories and deployment models for better supporting our OCB customers
Job Details:
Job/ Career : Cloud Security Operations Engineer
Location: CityStars, Cairo - Egypt
Category : Customer Services & Operations
Company: Orange
Job Posting Date: 12 - 10 - 2021
Job closing Date: 10 - 1 - 2022
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس عمليات أمان السحابة فى شركة أورنج ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- خلفية ممتازة لشبكات IP
- فهم جيد لتقنيات أمان الشبكة (IPsec ، VPN ، AAA ، PKI ، RAS ، RADUIS ، TACACS ، جدار الحماية ، مكافحة الفيروسات)
- خبرة في F5 LTM و GTM و WAF
- فهم جيد لـ UNIX و Linux
- فهم ممتاز لتكنولوجيا المعلومات وأنظمة التشغيل
- دورات المهارات الشخصية / الأعمال (إدارة الوقت ، ومهارات التيسير ، ومهارات التعامل مع الآخرين ، وما إلى ذلك ...)
- إجادة اللغة الإنجليزية الشفوية والمكتوبة
- الفرنسية ميزة إضافية
- فهم CISSP / CISM و CCSP
- فهم فئات السحابة ونماذج النشر لدعم عملاء OCB بشكل أفضل
والمهام الوظيفية:
- استكشاف الأخطاء وإصلاحها وحل أعطال العملاء عالية التعقيد.
- تقديم الدعم الفني من المستوى التالي للمتخصصين من المستوى الأول.
- عندما لا يكون الحل ممكنًا ، تأكد من تمرير الخطأ إلى المجموعة الأكثر ملاءمة القادرة على حله.
- إجراء تغييرات على الخدمة من خلال تقييم المخاطر وتنفيذ الطلبات المبلغ عنها ضمن عملية إدارة التغيير المتفق عليها من خلال أدوات Orange Change.
- حل مشاكل الخدمة عن طريق إجراء تحليل السبب الجذري وتصميم خطط العمل للأخطاء غير المعروفة التي تم الإبلاغ عنها من خلال: لوحة معلومات إدارة المشكلات.
- تنفيذ إصدارات الحل من خلال الترخيص والتحقق من صحة (التغييرات والترقيات والتحديثات والتصحيحات والترحيلات) وتنفيذها.
- إدارة مكالمات العملاء (الداخلية والخارجية) وتزويدهم بالتحديثات المنتظمة وفقًا لكل عملية من عمليات دعم الخدمة.
- تنفيذ إجراءات SIP التي يديرها كبار المهندسين وتحديث خطة عمل SIP
- إجراء تصعيد تقني وإداري كما هو موضح في عملية التصعيد لضمان تقدم المهام الأمنية نحو الحل و / أو الانتهاء
كارت ببعض المعلومات عن شركة أورنج :
شركة أورنج ( تعرف بالإنجليزية :Orange) المعروفة سابقًا باسم ( فرانس تيليكوم France Télécom) ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)

المقر الرئيسى : باريس ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :