
محتويات الصفحة
Role Description:
- You will be an integral part of our CMI team to support to drive and implement the Market Insight, Business Intelligence and Consumer Insights action plans by providing high-quality deliverables, relevant and actionable learnings to fuel the growth strategy of the business.
Responsibilities:
- Drive, collect and analyze data (brand, product experiences, market & shopper, social insights). Drive the insights on consumer & shopper journey for Activation/ Go to market
- Integrate market data and insights into the consumer studies and analysis
- Propose and formalize the framework of projects of studies (objectives, timing, human and material resources) and take part in the brief
- Use and develop appropriate methods to answer hypothesis of the brief
- Plan and carry out consumer and market studies (Market data consolidation, Panels follow-up, Brand and category evolution, Opportunity of growth)
- Analyze results and translate data into meaningful consumer and market insights (integrating new trends, prospective/innovation and socio-economical data)
- Participate in building and transmitting a consumer centric culture
- Contribute to data intelligence and develop data and tools software expertise
- Cooperate with internal and external cross functional stakeholders (CMI and others) using collaborative & agile Group tools and project methods (best practice)
- Present and communicate sharp, clear, strong messages, directly useful for management and internal stakeholders to make decisions.
Internship Details:
Internship : LOME - Consumer & Markets Insights Graduate Trainee 2021
Location : Dubai, United Arab Emirates
Company: L'Oréal
Category: Research & Innovation
Schedule : Full time
Posting date: 4 - 10 - 2021
Closing date: not known
تعليقات هامة
فرصة التدريب (متدرب رؤى المستهلكين والأسواق 2021 فى شركة لوريال ) والمهام الوظيفية كالتالى:
- قيادة وجمع وتحليل البيانات (العلامة التجارية ، وتجارب المنتج ، والسوق والمتسوق ، والرؤى الاجتماعية). قيادة الأفكار حول رحلة المستهلك والمتسوق من أجل التنشيط / الذهاب إلى السوق
- دمج بيانات السوق والرؤى في دراسات وتحليلات المستهلك
- اقتراح وإضفاء الطابع الرسمي على إطار مشاريع الدراسات (الأهداف والتوقيت والموارد البشرية والمادية) والمشاركة في الملخص
- استخدام وتطوير الأساليب المناسبة للإجابة على فرضية الخلاصة
- تخطيط وتنفيذ دراسات المستهلك والسوق (توحيد بيانات السوق ، متابعة اللوحات ، تطور العلامة التجارية والفئة ، فرص النمو)
- تحليل النتائج وترجمة البيانات إلى رؤى هادفة للمستهلكين والسوق (دمج الاتجاهات الجديدة والبيانات المستقبلية / الابتكارية والبيانات الاجتماعية والاقتصادية)
- المشاركة في بناء ونقل ثقافة تتمحور حول المستهلك
- المساهمة في استخبارات البيانات وتطوير خبرات برمجيات البيانات والأدوات
- التعاون مع أصحاب المصلحة الداخليين والخارجيين عبر الوظائف (CMI وغيرهم) باستخدام أدوات المجموعة التعاونية والمرنة وأساليب المشروع (أفضل الممارسات)
- تقديم وإيصال رسائل حادة وواضحة وقوية ، ومفيدة بشكل مباشر للإدارة وأصحاب المصلحة الداخليين لاتخاذ القرارات.
كارت ببعض المعلومات عن شركة لوريال :
شركة لوريال ( وتُكتب :L'Oréal) هي شركة رعاية شخصية فرنسية مقرها في كليشي ، أوت دو سين ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)

المقر الرئيسى : كليشي ، فرنسا
العنوان فى مصر : القاهرة
العنوان فى السعودية : المكمل بلازا ، الطابق الرابع ، ٢٥٤٣ شارع فلسطين ، الحمراء ، جدة ، المملكة العربية السعودية
العنوان فى الإمارات: جبل علي - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى فرصة التدريب , اضغط على :