محتويات الصفحة
Role description:
- The position is mainly responsible for assisting the mall manager in monitoring the performance of the asset, analyzing, developing and implementing business solutions.
- In addition to the coordination, communication and administration of tasks in the assigned Centre ensuring high level of support to management and tenants on a timely manner.
Responsibilities:
- Ensure updates for the monthly P&L and yearly forecast in coordination with all stakeholders and provide variance analysis in a timely and quality manner.
- Develop required analytical reports based on guidance from Sr. Mall manager and according to the business requirements.
- Customize specific spreadsheets and reports from the system to increase efficiency and monitor the business performance.
- Assist in preparing the budget and the 5 years strategic plan for the assigned centre in cooperation with all departments and the Sr. Mall manager
- Prepare the management report and the executive report on a monthly basis with all related detailed market analysis.
- Report asset’s accounts receivables.
- Liaise with tenants with the assistance of the Sr. Mall manager in order to address concerns, discuss performance and financial matters.
- Ensure that all general administrative and day to day operational issues / problems are discussed and solutions sought on a timely basis in line with the established guidelines and procedures to ensure smooth functioning of the Centre.
- Ensure the collection of trade licenses, insurance certificates by the end of each tenant / retailer lease year.
- Establish and maintain proper filing system (both physical / on system) for the assigned Centre and ensure that it accurately tracks & records all movement of files including other communication.
- Ensure compliance with the MAFP SMBU’s Code of Conduct, Departmental policies and HR Policies and Procedures at all times.
- Responsible of Data integrity and accuracy of information.
Job Details:
Job/ Career : Business Analytics & Reporting Executive
Location: Egypt
Company: Majid Al Futtaim
Job Posting-Date: 20 - 9 - 2021
Job Closing-Date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مسؤول تحليلات الأعمال والتقارير فى شركة ماجد الفطيم) والمهام الوظيفية كالتالى:
- ضمان تحديثات P & L الشهرية والتنبؤات السنوية بالتنسيق مع جميع أصحاب المصلحة وتقديم تحليل التباين في الوقت المناسب وبطريقة جيدة.
- تطوير التقارير التحليلية المطلوبة بناءً على إرشادات من مدير المركز التجاري ووفقًا لمتطلبات العمل.
- تخصيص جداول بيانات وتقارير محددة من النظام لزيادة الكفاءة ومراقبة أداء الأعمال.
- المساعدة في إعداد الميزانية والخطة الإستراتيجية لمدة 5 سنوات للمركز المخصص بالتعاون مع جميع الإدارات ومدير المول.
-إعداد تقرير الإدارة والتقرير التنفيذي على أساس شهري مع جميع تحليلات السوق التفصيلية ذات الصلة.
- تقرير الذمم المدينة للأصول.
- الاتصال بالمستأجرين بمساعدة مدير مركز التسوق الأب من أجل معالجة المخاوف ومناقشة الأداء والمسائل المالية.
- ضمان أن تتم مناقشة جميع القضايا / المشكلات الإدارية العامة والتشغيلية اليومية والتماس الحلول في الوقت المناسب بما يتماشى مع المبادئ التوجيهية والإجراءات المعمول بها لضمان التشغيل السلس للمركز.
- التأكد من جمع التراخيص التجارية وشهادات التأمين بنهاية سنة إيجار كل مستأجر / بائع تجزئة.
- إنشاء وصيانة نظام حفظ مناسب (ماديًا / على النظام) للمركز المعين والتأكد من أنه يتتبع ويسجل بدقة جميع حركات الملفات بما في ذلك الاتصالات الأخرى.
- ضمان الامتثال لقواعد السلوك MAFP SMBU وسياسات الإدارة وسياسات وإجراءات الموارد البشرية في جميع الأوقات.
- مسؤول عن سلامة البيانات ودقة المعلومات.
كارت ببعض المعلومات عن شركة ماجد الفطيم :
مجموعة ماجد الفطيم هى شركة إماراتية تمتلك الكثير من مراكز التسوق ومحلات التجزئة وأيضاً العديد من المؤسسات الترفيهية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ..........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسى : دبي- الإمارات العربية المتحدة
العنوان الرئيسى فى مصر : القاهرة
العنوان الرئيسى فى الإمارات : البرج رقم 1- الطابق 10 مركز تسوق سيتي سنتر ديرة - ص.ب. 91100 - دبي- الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :