محتويات الصفحة
Role Description:
- To support in providing analytical support related to total rewards programs to meet identified HR and overall bank’s objectives through analysing and interpreting internal and external trends and practices.
- Also, to support in the designing of Key Data metrics for HR functions to better utilize resources. Participate in analysing and forecasting data to support HR departments and Lines of Business in making better employees related decisions.
Responsibilities:
Reward Management
- Participate in the preparation and delivery of all required information during compensation and benefits surveys with external consultants.
- Administrate CIB fixed and variable compensation programs in line with CIB policies, procedure and guidelines.
- Assist in Drafting administrative annual variable compensation cycle (profit share and employee stock option plan) cycle with relevant stakeholders covering procedures and calibration with minimal errors.
- Assist HR Business Partners in job pricing and provide pay insights, to ensure competitiveness of the provided offer.
- Assist in analysing and interpreting internal pay trends and external market practices locally and propose pay solutions based on information collected from external consultants and surveys insights, in order to maintain a competitive & attractive salary scale.
- Prepare and maintain profit share, ESOP & par value proofs and relevant internal memos.
- Administrate the ESOP release process by preparing and delivering the required documents in order to get the required approval from different stakeholders.
- Ensure the collection of ESOP contracts signed by all promised employees bank wide.
Insights for decision making
- Analyze, interpret all HR related activities, and provide recommendation on improving these processes, to drive better decision making.
- Support in performing data profiling and database structure research in order to understand relevant data elements along with their definitions for better utilization.
Research based reporting
- Provide support in the development and present ad hoc, monthly, quarterly and annual HR analysis reports to support business line data activity reporting needs.
- Support in the development of dashboards, scorecards and reports for the ongoing tracking of identified metrics – potential areas for reporting including, turnover and retention, recruitment, compensation, performance management, employee engagement, training and development, workforce demographics, benchmark comparisons, and HR operations
- Develop quarter and annual compensation reports bank wide locally and regionally.
Policies, Processes and Procedures
- Implement approved bank’s policies, processes, and procedures and monitors adherence so that work is carried out in a controlled manner with minimal errors.
Day- to-day operations
- Implement the day-to-day operations assigned to the department to ensure compliance with the established standards and procedures.
Compliance
- Comply with all relevant CBE regulations, banking laws, AML regulations and internal CIB policies and code of conduct in order to maintain CIB’s sound legal position and mitigate any potential risks.
Requirements:
Qualifications & Experience:
- Bachelor Degree in Commerce, Business Administration, Accounting or its equivalent
- Minimum 4 to 6 years of experience in Human Resources as a generalist
- Effectively handle and maintain confidential information
- High level of mathematical ability
- Strong analytical skills with the ability to collect, organize, analyse, and disseminate significant amounts of information with attention to detail and accuracy
Skills:
- Excellent command of English & Arabic languages
- Excellent command of MS Office applications and Computer skills
- Quantitative and qualitative analysis and decision making skills
- Demonstrated numerical, analytical and problem-solving skills
- Excellent interpersonal and communication skills
Job Details:
Job/ Career : Rewards & HR Insights Analyst
Location : Giza - Smart Village BLDG.4 , Egypt
Shift: Day Job
Category: Back Office
Job Type: Full-time Employee
Company: CIB bank
Posting date: not known
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (محلل رؤى الموارد البشرية والمكافآت فى البنك التجارى الدولى ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
المؤهلات والخبرة:
- درجة البكالوريوس في التجارة أو إدارة الأعمال أو المحاسبة أو ما يعادلها
- خبرة لا تقل عن ٤ إلى ٦ سنوات في مجال الموارد البشرية بصفة اختصاصي
- التعامل الفعال مع المعلومات السرية والحفاظ عليها
- مستوى عال من القدرة الرياضية
- مهارات تحليلية قوية مع القدرة على جمع وتنظيم وتحليل ونشر كميات كبيرة من المعلومات مع الاهتمام بالتفاصيل والدقة
المهارات:
- إجادة اللغتين العربية والإنجليزية
- إجادة تطبيقات MS Office ومهارات الكمبيوتر
- التحليل الكمي والنوعي ومهارات اتخاذ القرار
- إظهار المهارات العددية والتحليلية وحل المشكلات
- ممتازة الشخصية ومهارات الاتصال
والمهام الوظيفية:
إدارة المكافآت:
- المشاركة في إعداد وتسليم كافة المعلومات المطلوبة أثناء استقصاءات التعويضات والمزايا مع مستشارين خارجيين.
- إدارة برامج التعويضات الثابتة والمتغيرة الخاصة بالبنك التجاري الدولي بما يتماشى مع سياسات وإجراءات وإرشادات البنك التجاري الدولي.
- المساعدة في صياغة دورة التعويضات الإدارية السنوية المتغيرة (حصة الأرباح وخطة خيار الأسهم للموظفين) مع أصحاب المصلحة المعنيين الذين يغطيون الإجراءات والمعايرة مع الحد الأدنى من الأخطاء.
- مساعدة شركاء أعمال الموارد البشرية في تسعير الوظائف وتقديم رؤى حول الأجور لضمان القدرة التنافسية للعرض المقدم.
- المساعدة في تحليل وتفسير اتجاهات الأجور الداخلية وممارسات السوق الخارجية محليًا واقتراح حلول الدفع بناءً على المعلومات التي تم جمعها من الاستشاريين الخارجيين ورؤى الاستطلاعات ، من أجل الحفاظ على سلم رواتب تنافسي وجذاب.
- إعداد والحفاظ على حصة الأرباح وإثباتات القيمة الاسمية و ESOP والمذكرات الداخلية ذات الصلة.
- إدارة عملية إصدار برنامج ESOP من خلال إعداد وتسليم المستندات المطلوبة للحصول على الموافقة المطلوبة من مختلف أصحاب المصلحة.
- ضمان تحصيل عقود ESOP الموقعة من قبل جميع الموظفين الموعدين على مستوى البنك.
رؤى لاتخاذ القرار:
- تحليل وتفسير جميع الأنشطة المتعلقة بالموارد البشرية ، وتقديم توصيات بشأن تحسين هذه العمليات ، لدفع عملية صنع القرار بشكل أفضل.
- تقديم الدعم في إجراء تنميط البيانات وبحوث بنية قاعدة البيانات من أجل فهم عناصر البيانات ذات الصلة إلى جانب تعريفاتها من أجل الاستخدام الأفضل.
إعداد التقارير القائمة على البحث:
-تقديم الدعم في تطوير وتقديم تقارير تحليل الموارد البشرية المخصصة والشهرية والفصلية والسنوية لدعم احتياجات الإبلاغ عن نشاط بيانات خط الأعمال.
- الدعم في تطوير لوحات المعلومات وبطاقات الأداء والتقارير للتتبع المستمر للمقاييس المحددة - المجالات المحتملة للإبلاغ بما في ذلك ، دوران الموظفين والاحتفاظ بهم ، والتوظيف ، والتعويضات ، وإدارة الأداء ، وإشراك الموظفين ، والتدريب والتطوير ، والتركيبة السكانية للقوى العاملة ، والمقارنات المعيارية ، و عمليات الموارد البشرية
- تطوير تقارير التعويضات الربعية والسنوية على مستوى البنك محلياً وإقليمياً.
السياسات والعمليات والإجراءات:
- تنفيذ سياسات وعمليات وإجراءات البنك المعتمدة ومراقبة الالتزام بحيث يتم تنفيذ العمل بطريقة خاضعة للرقابة مع الحد الأدنى من الأخطاء.
العمليات اليومية:
- تنفيذ العمليات اليومية المخصصة للإدارة لضمان الامتثال للمعايير والإجراءات المعمول بها.
الامتثال:
- الامتثال لجميع لوائح البنك المركزي المصري والقوانين المصرفية ولوائح مكافحة غسل الأموال والسياسات الداخلية وقواعد السلوك الخاصة بالبنك التجاري الدولي من أجل الحفاظ على الوضع القانوني السليم للبنك التجاري الدولي وتخفيف أي مخاطر محتملة.
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن البنك التجارى الدولى :
البنك التجاري الدولي ( يُعرف بالإنجليزية : Commercial International Bank ) واختصاراً ( سى آى بى CIB) هو بنك مصرى خاص . يخدم البنك أكثر من 500000 عميل ولديه أكثر من 6000 موظف ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالأسفل )
المقر الرئيسى : القاهرة - مصر
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :