محتويات الصفحة
Role description:
- be responsible for defined procedures and methodologies to install, configure, test, maintain and support hardware and software solutions, including problem identification, system architecture definition / specification, implementation, basic integration, validation and verification testing, customer education, solution activation, and system restoration.
Responsibilities:
- Installing Philips Healthcare (PH) equipment according standards with respect to quality and installation time as set by PH
- Performing planned maintenance and equipment modifications within the scheduled time and to the quality standards set by PH
- Performing corrective maintenance, supported when necessary by tier-2 support helpdesk to ensure Time To System Up (TTSU) is within the norTSU
- Focusing on First Time Right ensuring there is a clear action plan & preparation, with parts (if required), and diagnosis before the onsite visit
- Providing technical support, troubleshooting and escalation support to Customer
- Demonstrating commitments to meet customer needs and requirements, taking ownership by ensuring all given quality standards and regulatory guidelines
- Submiting timely and accurate service records inclusive of diagnostics, resolution, test procedures, job sheets, reports, expense claims, radiation film badges, field problem reports and other paperwork as assigned
- Awarness of customer needs and potential commercial leads (Philips Lifecycle Solutions – PLS) through customer visits and provide feedback and recommendations to the management, relevant stakeholders within the organization
- Capturing medium complex solutions to allow for knowledge share and keeping abreast of new technologies likely to affect PH range of products
- Supporting the District Customer Services & Operations Manager and the Customer Services Account Manager as appropriate with contract renewals etc.
- Using company property with care to ensure optimal results with minimal operational costs
- Executing service events (maintenance & Installation) in compliance with applicable version of Business Unit (BU) / Business Line (BL) service manuals and relevant PH quality standard policies
- Completeness and accuracy of service records with particular attention to test & inspection results
- Adopting appropriate ESD control while servicing PH equipment
- Using appropriate electronic measurement equipment in calibration controlled cycle
- Reporting identified device safety issues according to applicable PH quality standard policy
- Reporting customer complaints and feedback according to applicable quality standard policy and follow up relevant assigned quality & regulatory training in a timely manner and improving on Net Promoter Score (NPS)
Requirements:
- University degree in Electrical and Electronics Engineering, Biomedical Engineering, Physics Engineering, or relevant disciplines
- 1-3 years of professional experience in Healthcare industry
- Fresh graduates are also welcome
- Strong technical knowledge regarding Healthcare products (e.g. MRI, CT, X-Ray, IGT)
- Good communication skills in English in addition to local language
- Good organization skills
- Good customer service and communication skills would be welcome
Job Details:
Job/career : Multimodality Field Service Engineer – Cairo
Location : Cairo, Egypt
Company: Philips
Schedule : Full time
Posting date: 7 - 7 - 2021
Closing date: not known
تعليقات هامة
الوظيفة (مهندس الخدمة الميدانية متعددة الوسائط فى شركة فيليبس ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
- شهادة جامعية في الهندسة الكهربائية والإلكترونية أو الهندسة الطبية الحيوية أو هندسة الفيزياء أو التخصصات ذات الصلة
- ١-٣ سنوات من الخبرة المهنية في مجال الرعاية الصحية
- الخريجين الجدد مرحب بهم ايضا فى التقديم
- معرفة تقنية قوية فيما يتعلق بمنتجات الرعاية الصحية (مثل التصوير بالرنين المغناطيسي ، التصوير المقطعي ، الأشعة السينية ، IGT)
- مهارات تواصل جيدة باللغة الإنجليزية بالإضافة إلى اللغة المحلية
- مهارات التنظيم الجيد
- خدمة العملاء الجيدة ومهارات الاتصال ستكون موضع ترحيب
المهام الوظيفية:
- تركيب معدات Philips Healthcare (PH) وفقًا للمعايير فيما يتعلق بالجودة ووقت التثبيت كما هو محدد بواسطة PH
- إجراء الصيانة المخططة وتعديل المعدات خلال الوقت المحدد وبمعايير الجودة التي حددها PH
- إجراء الصيانة التصحيحية ، مدعومة عند الضرورة من قبل مكتب المساعدة للدعم من المستوى 2 لضمان أن يكون Time To System Up (TTSU) داخل norTSU
- التركيز على الوقت المناسب لأول مرة لضمان وجود خطة عمل وإعدادات واضحة ، مع أجزاء (إذا لزم الأمر) ، والتشخيص قبل الزيارة الميدانية
- تقديم الدعم الفني ، ودعم استكشاف الأخطاء وإصلاحها والتصعيد للعميل
- إظهار الالتزامات لتلبية احتياجات العملاء ومتطلباتهم ، والحصول على الملكية من خلال ضمان جميع معايير الجودة والمبادئ التوجيهية التنظيمية المحددة
- تقديم سجلات خدمة دقيقة وفي الوقت المناسب بما في ذلك التشخيص والقرار وإجراءات الاختبار وأوراق العمل والتقارير ومطالبات النفقات وشارات الأفلام الإشعاعية وتقارير المشكلات الميدانية وغيرها من الأعمال الورقية على النحو المحدد
- الوعي باحتياجات العملاء والعملاء المحتملين التجاريين (Philips Lifecycle Solutions - PLS) من خلال زيارات العملاء وتقديم الملاحظات والتوصيات إلى الإدارة وأصحاب المصلحة المعنيين داخل المؤسسة
- الحصول على حلول متوسطة معقدة للسماح بمشاركة المعرفة ومواكبة التقنيات الجديدة التي من المحتمل أن تؤثر على مجموعة منتجات PH
- دعم إدارة خدمات العملاء والعمليات في المنطقة ومدير حساب خدمات العملاء حسب الاقتضاء مع تجديد العقد وما إلى ذلك.
- استخدام ممتلكات الشركة بعناية لضمان أفضل النتائج بأقل تكاليف تشغيلية
- تنفيذ أحداث الخدمة (الصيانة والتركيب) بما يتوافق مع الإصدار المطبق من أدلة خدمة وحدة الأعمال (BU) / خط الأعمال (BL) وسياسات معايير جودة PH ذات الصلة
- اكتمال ودقة سجلات الخدمة مع إيلاء اهتمام خاص لنتائج الاختبار والتفتيش
- اعتماد التحكم المناسب في البيئة والتنمية المستدامة أثناء خدمة معدات الأس الهيدروجيني
- استخدام معدات القياس الإلكترونية المناسبة في دورة التحكم بالمعايرة
- الإبلاغ عن مشكلات سلامة الجهاز المحددة وفقًا لسياسة معايير جودة PH المعمول بها
- الإبلاغ عن شكاوى العملاء وردود الفعل وفقًا لسياسة معايير الجودة المعمول بها ومتابعة الجودة المعينة والتدريب التنظيمي في الوقت المناسب وتحسين صافي نقاط المروج (NPS
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة فيليبس :
شركة فيليبس ( تعرف بالإنجليزية : Philips ) هي شركة هولندية متعددة الجنسيات مقرها في أمستردام . كانت في السابق واحدة من أكبر شركات الإلكترونيات في العالم ............ (للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسى : أمستردام - هولندا
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :