محتويات الصفحة
Job description:
- This role is responsible for maximizing the profitability of the local Market Retail by implementing all the day-to-day trading of the department by reviewing sales and stock.
- Plan all in-season activity to be focused upon delivering planned sales, margin and terminal stock objectives. Ensuring the correct product is bought in the right volumes and size ratios for the local market.
Responsibilities:
- Ensure and Support the implementation of key strategic priorities in line with the company and the Market Merchandising framework.
- Overview assortment plan (based on Merchandising timelines) through market expert insight, immediate action relevant in depth analysis to support buying decisions.
- Participate in iGTM and RSM for range finalization.
- Work with the RD in shaping the market merchandising strategy.
- Point out local needs and escalate these to the EM for consideration in the global strategy.
- Support in plan the Open -To -Buy (OTB).
- Ensure product distribution to maximize sales opportunities (stores have the correct supply of products, initial allocation and stock cover.).
- Ensure that best practice is actioned for in depth analysis to support buying commitment decisions.
- Transfer product knowledge to marketing, sales and other relevant functions to ensure consistent understanding towards products / key concepts to be able to deliver brand message to customers and consumers in a professional way.
- Ensure the optimal flow of merchandise including fulfilment of product/marketing introduction, full packages, store capacity, seasonal relevance and balanced offering
- Work jointly with Buying and Merchandising head on preparing end of season management.
- Work jointly with Buying and Merchandising head on proposing activations to improve FPST and/or reduce excess stock.
- Monitor sell through in-season and provide suggestions for in-season product management.
- Continuous collaboration with Buying and Merchandising head on upgrading B&M process and tools.
Conduct effective quarterly store visits and publish reports to management with action points
Contact person for Trading and allocation for EM & Global.
- Provide management with consolidated and harmonized B&M reports.
- Specialize in merchandising systems and tools thereby providing training support to the Merchandising specialists. Similarly, expertise in allocation and resourcing techniques will help ensure a smooth supply chain to the stores.
Requirements:
KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES:
- Excellent attention to detail and analysis skills.
- Understanding of retail management system and back office system.
- Structured, process oriented at the same time approachable and strong interpersonal skills.
- Excellent interpersonal & communication skills, with the ability to deal with both internal & external partners at all levels.
- Good planning & forecasting skills.
- Ability to make efficiency proposals for improving the processes of the delivery of equipment to stores and purchase of equipment and materials.
REQUISITE EDUCATION AND EXPERIENCE / MINIMUM QUALIFICATIONS:
- University degree or equivalent in Marketing / Business/ Sales focus/ Economics.
- A minimum of 5 year of merchandising experience or similar capacity.
- Experience of a retail environment.
- Willingness to travel if required.
- English & Arabic Language fluency required.
- IT Skills: Outlook and Word: Basic PowerPoint & Excel advanced
Job Details:
Job/ Career : Manager Merchandising And Allocation - Lena
Location : Cairo | Egypt
Contract Type: Full time
Company: Adidas
Job Posting date: 15-2-2021
Job closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة (مدير التسويق والتخصيص فى شركة أديداس) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
المعرفة والمهارات والقدرات:
- اهتمام ممتاز بالتفاصيل ومهارات التحليل.
- فهم نظام إدارة البيع بالتجزئة ونظام المكتب الخلفي.
- مهارات تواصل وشخصية ممتازة ، مع القدرة على التعامل مع الشركاء الداخليين والخارجيين على جميع المستويات.
- مهارات التخطيط والتنبؤ الجيد.
- القدرة على تقديم مقترحات الكفاءة لتحسين عمليات تسليم المعدات للمخازن وشراء المعدات والمواد.
التعليم والخبرة المطلوبة / الحد الأدنى من المؤهلات:
- درجة جامعية أو ما يعادلها في التسويق / الأعمال / التركيز على المبيعات / الاقتصاد.
- خبرة تجارية لا تقل عن ٥ سنوات أو ما شابه ذلك.
- تجربة بيئة البيع بالتجزئة.
- الاستعداد للسفر إذا لزم الأمر.
- إجادة اللغة الإنجليزية والعربية.
- مهارات تكنولوجيا المعلومات: Outlook و Word: أساسيات PowerPoint و Excel المتقدمة
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
-لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة أديداس :
أديداس (بالألمانية: adidas) شركة ملابس رياضية مقرها ألمانيا، وهي علامة تجارية تتألف من عدة شركات ...........(للمزيد من المعلومات زورونا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل)
المقر الرئيسي: هرتسوغن آوراخ، ألمانيا
العنوان فى الإمارات: دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على :
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :