محتويات الصفحة
Role purpose:
- Business to Business (B2B) Support Engineer is responsible for providing Global IT support for all Vodafone Operating Companies around the world acting as 2nd and 3rd line support team responsible for resolving complex technical issues and to Implement Incident management and request fulfilment for the customer tickets to ensure providing the services according to the service level agreement and escalating them to Vodafone vendors for the different enterprise and consumer cloud services that are operated by the team.
Responsibilities:
- Responsible for operation handling (Monitor and track ticket system, email system, phone for incoming Incidents and Requests according to ITIL process)
- Responsible for Escalations handling.
- Liaising with other support groups in assisting with the resolution of SRs where initial investigation fails to resolve the customer incident.
- Keep customers informed of all relevant service events.
- Handling event management
- working in shift bases available 24/7 with on call rotation.
- Ensure to meet the systems availability for all the backend systems excluding planned outage.
- Insure to solve assigned Trouble Tickets (TTS) for the supported systems within SLA.
- Clear notification for any production problems - IR report
- Executing service/change requests and manage the proactive problems investigations and RCA
- Escalate and communicate raised issues from Vodafone OpCos to the 3rd line of support.
- Keep up to date with the new product versions and new releases.
- Transfer the knowledge to the first line of support.
- Ensure to use the pre-production environment for testing activities before launching a new service.
- Ensure to maintain the preproduction environment similar to the production platform.
Qualifications:
- Bachelor of computer science / engineering
- Strong Conversational English skill both oral and written.
- 4-6 years IT Support, system administration, web/software development experience
- Strong Troubleshooting and problem-solving skills
- Good understanding of the global cooperative team environment
- Very good analytical thinking skills, working under stress, Multitasking, Dynamic and Customer oriented
Core competencies, knowledge and experience:
- Different Operating Systems Knowledge (Microsoft, Linux, etc)
- Backend Software Support Knowledge (Office365, Exchange, Outlook, Active Directory, SharePoint, Skype for Business, Microsoft Teams and Microsoft servers support etc...)
- Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA) certification is a plus (Office 365)
- Networking Support Knowledge analysis of network problems (LAN/WAN)
- Confident control of analysis tools.
- Technical interpretation of technical error message retrievals
- Identification of coherences between individual messages of systems and customers
- ITIL Foundation is required and Good understanding of the SW lifecycle: design, development, testing and acceptance, implementation, performance optimization and troubleshooting
Job Details:
Job/ Career : Sr. System Engineer, B2B Cloud Services((_VOIS)
Job Type : Full-time
Contract Type : Fixed Term Contract
Company: Vodafone
Job Posting date: 30-11-2020
Job Closing date: not known
المختصر المفيد
الوظيفة ( مهندس أنظمة أول بشركة فودافون ) - ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
1) بكالوريوس علوم الحاسب الآلى / الهندسة
2) مهارة قوية في اللغة الإنجليزية (الشفوية والكتابية)
3) ٤-٦ سنوات في دعم تكنولوجيا المعلومات ، وإدارة النظام ، وخبرة تطوير الويب / البرامج
4) مهارات قوية في استكشاف الأخطاء وإصلاحها وحل المشكلات
5) الفهم الجيد لبيئة الفريق التعاوني العالمي
6) امتلاك مهارات التفكير التحليلي والقدرة على العمل تحت الضغط وتعدد المهام
الكفاءات الأساسية والمعرفة والخبرة:
- - معرفة أنظمة التشغيل المختلفة (مايكروسوفت ، لينوكس ، إلخ)
- معرفة دعم برامج الخلفية (Office365 ، Exchange ، Outlook ، Active Directory ، SharePoint ، Skype for Business ، Microsoft Teams ، إلخ ...)
- شهادة Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA) هي شهادة إضافية (Office 365)
- تحليل معرفة دعم الشبكات لمشاكل الشبكة (LAN / WAN)
- تحكم واثق في أدوات التحليل
- التفسير الفني لاسترجاع رسائل الخطأ الفني
- تحديد أوجه التماسك بين الرسائل الفردية للأنظمة والعملاء
- مطلوب أساس ITIL وفهم جيد لدورة حياة SW: التصميم والتطوير والاختبار والقبول والتنفيذ وتحسين الأداء واستكشاف الأخطاء وإصلاحها
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة فودافون :
مجموعة فودافون العالمية ( بالانجليزية : Vodafone ) هي شركة بريطانية متعددة الجنسيات متخصصة في تقديم خدمات شبكات الهواتف المحمولة ...........( لمعرفة المزيد عن الشركة زورنا من خلال صفحة المعلومات بالاسفل )
المقر الرئيسي: نيوبري - بيركشاير- المملكة المتحدة
العنوان فى مصر: االقاهرة
العنوان فى مصر: االقاهرة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :