محتويات الصفحة
Job Description
:
- Promotes the designated products in regular calls to the targeted health care professionals according to the Takeda strategy and action plan
- Ensures to achieve and surpass his/her sales and market share targets: by delivering the requested daily number of high quality sales visits to the health care professionals in his/her target list
- Ensures to deliver and continuously improve quality calls by rigorously implementing the recommendations from the superior
- Actively and rigorously implements the sales and marketing strategy and action plans and strictly uses the promotional materials
- Organises and conducts Product meetings and round tables
- Continuously reports the activities with sales effectiveness tools
- Under the supervision of the direct superior, is able to:
- Implement KOL plans in his/her territory
- Make a territory analysis and propose a budget and action plan
Responsibilities
:
1) Achieve Sales & Market Share Targets
- Demonstrates the adequate winning attitude and commitment to achieve his/her targets
- Demonstrates the adequate customer centricity to build a relationship based on trust and respect, and performs all of his/her activities strictly within the Takeda code of conduct and compliance
- Implements strictly the Segmentation and Targeting objectives
- Delivers or surpasses the requested number of daily calls in his target audience
- Successfully implements the sales and marketing strategy and action plans and strictly uses the promotional materials provided
2) Ensure to deliver quality calls
- Is eager to, and continuously improves the quality of the sales calls by implementing the scientific, product and sales calls training
- Regularly asks for feedback and rigorously implements the coaching recommendations from his/her superior
3) Doctor group meetings and round tables
- Has the required skills to conduct product presentations in group meetings, hospital staff meetings and round tables in his/her territory
- Has the skills to organise such meetings and ensure that targeted HCP are present to attend the product presentations
- Ensures the attending HCP are visited shortly after the meeting as per company guidelines
4) KOL management under the supervision of his/her superior
- Is able to identify and list the KOL in his/her territory
- Is able to develop an appropriated KOL management plan
- With minimal supervision, is able to implement the agreed upon KOL plan
- Ensures this is done within the Takeda code of conduct and compliance
5) Territory Management – under the supervision of his/her superior
- Is able to make an in-depth analysis of his/her territory comprising of: value and unit sales of Takeda and competing products, Segmentation and Targeting, outcomes of all performed activities
- Is able to develop an adequate action and investment plan for the next period
Others
:
1) MAJOR CHALLENGES
- The primary responsibility of the Account Lead remains the achievement of his/her sales and business objectives within the given territory
2) KEY DECISIONS EXPECTED
- Implements the sales and marketing strategy and action plans and strictly uses the promotional materials provided within the framework defined by the Line Manager and under his supervision
Qualifications
:
1) EDUCATIONAL QUALIFICATIONS & EXPERIENCE / KNOWLEDGE
- Holds a Bachelor's degree in Pharmacy or Medicine from reputable university
- Having 1 to 2 years of sales experience in another pharmaceutical company is an advantage
- Open to all Fresh Graduates
- KSA nationality is a must
2) SKILLS
- Good communication skills, with the ability to network both within and outside the organization
- Sound analytical and problem solving abilities
- Ability to manage effectively in fast paced, changing environment
- Excellent leadership, managerial, interpersonal and relationship
- Positive attitude and a fast-learner
- Acceptable level of computer skills
Job Details:
Job/ Career : Account Lead
Location : Riyadh, Saudi Arabia
Company: Takeda
Worker Type: Employee
Worker Sub-Type: Regular
Time Type : Full time
Job Posting Date : 5-10-2020
Job Closing Date : not known
المختصر المفيد
الوظيفة (مسئول علاقات العملاء بشركة تاكيدا ) ومتطلبات الوظيفة كالتالى:
1) المؤهلات التعليمية والخبرة / المعرفة المطلوبة:
- أن يكون المتُقدم حاصل على درجة البكالوريوس في الصيدلة أو الطب من جامعة مرموقة
- امتلاك خبرة مبيعات لمدة سنة إلى سنتين في شركة أدوية أخرى يعد ميزة
- التقديم مفتوح لجميع الخريجين الجدد
- الجنسية السعودية أمر لا بد منه
2) المهارات المطلوبة :
- مهارات اتصال جيدة ، مع القدرة على التواصل داخل وخارج المنظمة
- القدرة على التحليل السليم وحل المشكلات
- القدرة على الإدارة الفعالة في بيئة متغيرة سريعة الخطى
- القيادة الممتازة والإدارية والعلاقات الشخصية والعلاقة
- الموقف الإيجابي وسرعة التعلم
- أن يكون لدى المُتقدم مستوى مقبول من مهارات الكمبيوتر
- للمزيد من المعلومات عن الوظيفة >>> نص الإعلان هو الإنجليزى فوق وفيه تفاصيل أكثر
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
- للتسجيل فى الوظيفة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لزيارة إعلان الوظيفة على الموقع الرسمى للشركة >>> اضغط على زر( التسجيل الآن) بالأسفل
- لمعرفة المزيد من المعلومات عن الشركة >>> اضغط على زر (صفحة المعلومات) بالأسفل
كارت ببعض المعلومات عن شركة تاكيدا :
شركة تاكيدا للصناعات الدوائية (تعرف بالإنجليزية :Takeda Pharmaceutical Company) هي شركة يابانية متخصصة فى صناعة الأدوية ومستحضرات التجميل ............ (للمزيد من المعلومات تابع هذا التقرير )
المقر الرئيسى : نيهونباشي - طوكيو - اليابان
العنوان فى مصر : اول القاهرة الجديدة - محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية : طريق العروبة - الرياض
العنوان فى الإمارات : 155 شارع القدس - دبي - الإمارات العربية المتحدة
العنوان فى مصر : اول القاهرة الجديدة - محافظة القاهرة
العنوان فى السعودية : طريق العروبة - الرياض
العنوان فى الإمارات : 155 شارع القدس - دبي - الإمارات العربية المتحدة
مواقع التواصل الاجتماعى الخاصة بهم :
لزيارة الموقع الرسمى للشركة - اضغط على:
للتسجيل فى الوظيفة , اضغط على :